Direktlänk till inlägg 2 augusti 2014

Normalitet enkeklhet och möjlighet

Av jessika persson - 2 augusti 2014 13:36

En dag i en perfekt värld Så går en dag och jag funderar över vad den givit mig. Sovmorgon, ja för mig är det en självklarhet att ta till vara på när möjlighet ges. Men som obunden människa har jag också fått ta del av egen tid att rå över. Självbestämmande och lugn. Därtill kommer också det så väl genomtänkta skapandet av ljus och värme. Ibland blir kan det kanske bli lite väl ljust men jag har givits möjligheten att själv få avgöra om och hur jag vill skydda mig mot det och sämre är inte den givna möjligheten att skydda sig mot värmen som ibland blir för bra. Kärlek har jag också fått ta del del av om än indirekt. För att kunna känna kärlek till det skapta oavsett det nu är Gud, Big bang eller annan anledning så måste jag interagera med det. En mono dialog eller envägskommunikation brukar inte ge så många svar, bara funderaingar som kräver ett och annat. Däremot en dialog brukar bollplanka oss och ge svar på ibland mer än vi undrade över. Likaså är det med livet och att få ta del av det. Jag måste våga vara öppen för vad livet har att ge och inte förrän då kan jag börja känna kärlek och återge detsamma. Jag måste lära mig ta in och känna av det som ges till mig för att kunna ge tillbaka. Förhållande där bara en del ger dör inte sällan oavsett det handlar om djur, växter eller oss människor. Ge och ta är A och O för att vi ska kunna njuta och känna kärlek. Att bli tårögd eller upphetsad av en solnedgång. Att bli rörd över en fågelmammas omsorg om sina ungar när jag går förbi. Att kunna känna mig nöjd efter promenaden som bara gick runt husknuten Att få känna mig trygg i valet av möten jag gör Att få njuta av de äpplen jag varit del i skapandet av och som inte faller långt från trädet. Det finns så mycket gratis kärlek och värme att få ta del av men jag måste vara öppen själv. Mammon har stor del i mångas sargade liv och själar idag. Materialism responderar inte din kärleksförklaring mer än för stunden. Därför ratar jag den stora del av mammon som inte ger mig ro i själ och hjärta. Det är ju när saker och ting inte köps utan faller på plats av naturliga skäl som jag mår riktigt och genuint bra. Idag har det varit en dag i en perfekt värld.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessika persson - 12 oktober 2014 17:51

Ett hav av färger möter mig när jag entrar altargången och min tacksamhet är enorm av att mitt estetiska och kreativa sinne får ta del av jordens grödor. Blommor i lila, äpplen i rött och grönsaker i varma höstfärger. Precis som om ni inte visste det...

Av jessika persson - 3 oktober 2014 16:48

Ny dopklänning med stort "Angel" på bröstet. För dem som vill bryta den helvita traditionen vid dopet. "Våga vara annorlunda" ...

Av jessika persson - 3 oktober 2014 16:44

Dopklänning i egen design full med grodor. Inte misstag utan nysatsning på färg för den familj som med mig vill förnya dopceremonien och låta ljus och färg inspirera barnets sinne. det är ju dock dess dop. ...

Av jessika persson - 3 oktober 2014 16:20

Längtan efter kärlek är inte onormalt mer onormalt att inte få det Idag sitter vi på facebook och önskar, kravsätter varandra och hoppas Idag lever vi i en onormal värld där grå massa styr och visar på en väg som blir oidentifierbar med v...

Av jessika persson - 3 augusti 2014 13:42

Hur svårt ska det va Hur förklarar jag vad tro är? Hur förklarar jag Gud? Hur många gånger har jag inte fått frågan verbalt eller med blickar om jag tror? Men det gör jag. Jag har ett nyckelband dinglandes från byxfickan som vittnar om min tro. De...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards